Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
TT-Cupen by Zeta 2026 – ANMÄLAN ÄR ÖPPEN!
12 dec
MATCHER I TYRESÖHALLEN
10 dec
Kansliet är stängt tisdag 8/12
8 dec
Välkommen till årets mysigaste dag i Tyresöhallen – “Jul i Hallen”
6 dec
Två TT-hjältar på världsscenen – en hyllning till Frida & Lisa
4 dec
Enkät inför nästa år och ny matchcoach
8 dec, 21:59 0 kommentarer
Hej föräldrar.
Vår trupp har vuxit sig större senaste året och vi har fått in många nya.
Det innebär att vi behöver tänka till lite kring våra matcher under våren.
Vi kommer inte behålla nuvarande matchtrupper så som de ser ut idag. Det kommer att bli mer mixat och man kommer få spela med olika lagkompisar. Självklart kommer vi dock ha kvar ett tänk där man har någon/några man har lite extra bra kontakt med till varje match. Vi återkommer om hur vi tänker fram mot våren.
Men redan nu behöver vi besluta om vi ska anmäla två eller tre lag till serierna nästa år. Längst ner här finns en enkät där vi undersöker hur många som är intresserade av att spela matcher i vår. Vi önskar att ni besvarar den så fort som möjligt, men läs färdigt hela nyheten först.
Är det ett litet gäng som inte är intresserade av matcher så klarar vi oss på två lag. Men om majoriteten vill spela match behöver vi antingen anmäla tre lag eller fördela matcherna på de spelare vi har.
Vi tränare är överens om att vi inte har tid/energi att både hålla i alla träningar och samtidigt ro runt tre serier under våren.
Så vi undrar därför om det finns föräldrar som kan tänka sig en roll som tränare eller matchcoach.
Träningarna har vi kontroll över, där får man såklart kliva in om man vill, men behovet är inte lika stort.
Men vi behöver en eller två till som kan tänka sig att ta ansvar för en tredje serie.
Vi undersöker om det finns någon serie för de som precis börjat spela innebandy som kanske har ett lite mindre antal matcher där man kan få prova på hur det känns att spela mot andra som nyligen börjat spela innebandy, men vet inte om det finns än.
Att vara matchcoach innebär att ha ansvar för laget som ska spela match. Se till att det går ut kallelser, finns matchkläder, målvaktskläder, en organisatör på plats och någon som tar hand om taktik, byten och annat kring matchen.
Matcherna är som bekant helger och ligger vanligtvis på förmiddagar. Det brukar vara 9-10 matcher per serie, men vi kollar som sagt om det finns en med lite färre matcher, men vet dock inte om det finns.
Här är enkäten: Enkät inför våren 2026
Julavslutning, inställda träningar och föräldramatch.
28 nov, 10:25 0 kommentarer
Hej.
Välkomna på Julavslutning/Teambuilding för P-15 i Tyresöhallen den 15/12.
Vi drar igång 18.30 och håller på till ca 20.00. Vi kör lite Quiz och lekar i lag och passar även på att köra lite julfika.
Kallelse finns i kalendern.
Vi har satt start 18.30 för att man förhoppningsvis hunnit äta middag innan avslutningen.
Observera att vi är i TYRESÖHALLEN, dvs inte i strandhallen.
Syftet är att fortsätta skapa relationer i laget.
Inget ombyte behövs, kom som ni är!
Föräldrar får självklart vara kvar, men kommer inte delta i aktivitet. Ni får vänta till föräldramatch dagen efter.
Extrainfo:
Det kommer vara några inställda träningar i december. Jag vet inte riktigt varför, men föreningen har skickat ut att alla träningar torsdag 11/12 och 18/12 är inställda.
Vi kommer såklart även ställa in träningarna under julveckan och runt nyår.
Sista träningen för året kommer därför bli tisdag 16/12. Därför kör vi som vanligt föräldramatch på slutet. Lekfullt som vanligt, men utan olyckor får vi hoppas!
Vi ses :)
Försäljning av strumpor
12 nov, 18:24 3 kommentarer
Hej alla!
Nu startar vi vår gemensamma strumpförsäljning för TTIBK P15 💪
📦 Utdelning
Strumporna finns att hämta ut efter träningen imorgon eller i samband med träningen den 18/11.
Varje spelare/familj får en påse med 5 paket strumpor som ska säljas.
👉 Varje paket säljs för 220 kr/st.
Det betyder alltså att varje spelare/familj säljer för totalt 5 × 220 kr = 1 100 kr.
💰 Betalning
Alla betalningar sker direkt till lagets digitala lagkassa:
📱 klicka på länken. I meddelandet anger du namn på den spelare som sålt strumporna:
🔗 https://konto.digitalalagkassan.se/s/l0qD67kwiMK3
💡 Tips!
Om du märker att du inte kan sälja alla 5 paket – meddela oss i laget.
Det finns säkert någon som kan ta på sig att sälja fler 🙌
Om du inte kan sälja dina strumpor, kontakta lagföräldrarna i god tid innan den 1 december, så kan vi fördela ut dem till andra i laget.
Vill du sälja fler strumpor – skriv gärna i WhatsApp-chatten, så hjälper lagföräldrarna till att samordna det 💬
📆 Viktiga datum:
-
Efter träningen imorgon: Hämta ut dina strumpor
-
v.47–48 (17–30/11): Aktiv försäljningsperiod
-
Senast 1/12: Meddela om du inte kan sälja dina strumpor
-
Senast 7/12: Alla pengar ska vara inbetalda i lagkassan
Vinsten delas: hälften till laget, hälften till föreningen.
Alltså ett enkelt och roligt sätt att stötta våra grabbar! 💥
Heja TT! ❤️🖤
Lagfoto 5/11
31 okt, 22:38 3 kommentarer
Hej.
Onsdag 5/11 har vi fått tid för lagfoto i kvarnhjulets lokaler vid Kulturskolan. Vi fick tiden 18.50, men vi kan sikta på att vara där 18.40 så hinner alla få matchtröjor av oss.
Jag tror det är samma byggnad vi var i förra året.
Alla spelare måste ha med sig en ifyllt beställningsblankett. Detta gäller oavsett om man ska beställa några bilder eller inte.
Beställningsblanketten finns här: Beställningsblankett
Ofta brukar det finnas några som man kan fylla i på plats också.
Här finns också ett följebrev där det finns info om fotograferingen.
Följebrev
Till fotograferingen behöver spelarna ha på sig, svarta shorts, svarta strumpor, inomhusskor, klubba. Vi tränare tar med oss matchtröjor.
Fotograferna styr oss på plats, men de brukar börja med lagfoto för att sedan låta spelarna fotas enskilt.
Välkomna!
Hallvärdar och sekretariatansvar
24 sep, 08:00 0 kommentarer
Hej föräldrar,
Här kommer bemanningsschema och information om hallansvar samt bemanningsschema för sekretariatet under våra hemmamatcher den här terminen.
Vi har försökt göra ett så rättvist schema som möjligt. Alla spelare har blivit tilldelade minst ett pass var. Någon/ några har fått fler pass den här terminen men vi vet också att vi i vår kommer att behöva vara hallvärdar i Strandhallen igen. Schemat för vårens hallvärdar i Strandhallen görs av kansliet och kommer troligen ut närmare terminens slut. Så fort vi får tiderna för detta återkommer vi med ett nytt bemanningsschema.
Kan du inte ditt tilldelade pass får du själv ansvara för att byta med någon i laget.
Hallvärdar i Strandhallen
Den 29 november är det P15 som är hallvärdar i Strandhallen. Som hallvärdar tar vi hand om cafeteria och ser till att det ser snyggt ut i hallen. Vi lagföräldrar kommer att se till att nycklar hämtas samt göra de inköp som behövs. Vill någon/ några baka till detta tillfälle så tas det tacksamt emot. Alla pengar vi får in i Strandhallen går till killarnas lagkassa.
Om cafeterian:
Laget ansvarar själva för inköp och bakning. Utbudet kan exempelvis vara kaffe, dricka, fikabröd, toast samt lite frukt. All utrustning/kökstillbehör finns i TTIBK:s förråd i Strandhallen och skall ställas tillbaka när dagen är slut. Nyckel till Strandhallens café och förråd hämtas på kansliet.
Om ansvaret som hallvärdar:
Laget ansvarar för städning av läktare, cafeteria och omklädningsrum samt att hallen ser snygg ut. Toaletternas soppåsar + övriga sopsäckar ska slängas och bytas ut (respektive lag ansvarar för inköp av sopsäckar, små påsar till toaletterna finns dock i vårt förråd). I Strandhallen slänger ni soporna vid skolmatsalen. Glöm ej att låsa hallen efter er!
OBS! Sista spelande hemmalag ansvarar för ansvarar för att ta ned sargen.
Hallvärdar i Tyresöhallen
Tillsammans med P14 har vi ansvar för att bemanna Tyresöhallen vid tre av Herrarnas hemmamatcher.
Samtliga av dessa ansvarsområden ska bemannas av vuxna men självklart är det roligt om även killarna vill vara med och hjälpa till.
Ansvarsområden:
- Cafeteria – bemannas av 3 personer under match.
- Entré – bemannas av 2 personer som tar betalt enligt prislista innan och under första delen av matchen samt hanterar listor för säsongskort.
- Sargvakter – två personer per sarghörna (minst 12 år). De hjälper till att rätta till sargen, torka golvet vid behov och är delaktiga i introt med flaggor och lyspuckar. Är det vuxna i hörnen räcker det med 1 per hörn dom vuxna får så klart sitta med sitt barn.
- Klocka – En person som har hand om klockan i sekretariatet om behovet finns.
Viktigt att tänka på:
- Samling 1,5 timme innan match för förberedelser.
- Inför match: bygga sarg, ställa ut stolar till sargvakter/avbytare/utvisningsbås samt förbereda cafeterian.
- Efter match: grovstäda läktaren, plocka undan i cafeterian m.m. (se instruktioner i cafeterian)
//Lagföräldrarna genom Jenny
| Hallvärdar - TTIBK P15 | |||
| Datum | Tid | Plats | Namn |
| 26-okt | 15:00-18:00 | Tyresöhallen | Vilhelm E, Elliot, Ivar, Ludvig, Julius, Olle, Joshua |
| 29-nov | 10:00-12:30 | Strandhallen | William M, Elsa H |
| 29-nov | 12:30-15:00 | Strandhallen | Isak,Ellis |
| 29-nov | 15:00-17:30 | Strandhallen | Loui, Willhelm J |
| 14-dec | 14:00-17:00 | Tyresöhallen | Robin, Edvin, Malte, Adam, Ian, Anton, Noah Kr |
| 08-mar | 13:30-16:30 | Tyresöhallen | Leo, Emil, Axel, Erik, Ture, Mio, Noah Kj |
| Sekretariat: | Lag | Namn | |
| 28-sep | Svart | William M, Olle | |
| 18-okt | Röd | Edvin, Ivar | |
| 15-nov | Svart | Joshua, Ellis | |
| 22-nov | Röd | Vilhelm E, Axel | |
| 29-nov | Svart | Leo, Robin | |
| 07-dec | Röd | Erik, Adam | |
| 14-dec | Svart | Elsa, Noah Kr | |
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Mån 15/12
18:30-20:00 |
Julavslutning/Teambuilding
Tyresöhallen |
|
Tis 16/12
17:00-18:00 |
Träning och föräldramatch!
Strandhallen |
|
Tor 18/12
08:00-23:00 |
OBS ALL TRÄNING INSTÄLLD!!
Strandhallem |
|
Tor 18/12
08:00-23:00 |
OBS ALL TRÄNING INSTÄLLD
Fornuddshallen |
|
Tor 18/12
16:30-17:30 |
OBS Inställd träning!
Strandhallen |
|
Tor 8/1
16:30-17:30 |
Träning
Strandhallen |
|
Tis 13/1
17:00-18:00 |
Träning
Strandhallen |
|
Tor 15/1
16:30-17:30 |
Träning
Strandhallen |
|
Tis 20/1
17:00-18:00 |
Träning
Strandhallen |
|
Tor 22/1
16:30-17:30 |
Träning
Strandhallen |
